Hovedseksjon

Publisert:

- Dette er helt fantastisk, og vi er utrolig stolte og takknemlige for alle som har bidratt, sier elevrådet.

en gruppe mennesker som poserer for et bilde

10. juni fikk elevrådsstyret en inspirerende og lærerik opplevelse da de besøkte barne- og ungdomssprogrammet ved Rikshospitalet. Årets innsamling ved vårkantinen gikk nemlig til dem, og i år ble det samlet inn hele 20 489 kroner. 

Elevrådet ble tatt imot av Anders Brørby og Unni Sverdrup-Thygeson, som viste gruppen rundt på ungdomsklubben og skolen ved sykehuset. Besøket ga et spennende innblikk i hvordan barn og unge kan fortsette skolegangen og ha et sosialt tilbud også når de er innlagt på sykehus. Til og med sykehusklovnene kom innom for å hilse på. 

Under besøket kom avdelinsleder Trond Diseth innom for å takke elevrådet ved Grindbakken skole for det flotte engasjementet og støtten de har fått. Det ble satt stor pris på innsatsen elevene ved skolen har lagt ned for å bidra for andre barn og unge. 

Pengene vil komme godt med i arbeidet for å skape gode opplevelser og tilbud for barn og unge ved sykehuset. Besøket på Rikshospitalet ga samtidig en konkret påminnelse om hvor viktig slike bidrag er. 

Tusen takk til alle som var med og støttet vårkantinen 2026! Sammen gjør vi en forskjell.